Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Geef jouw mening over de verandering in de Oude Kasteellaan

We verzamelen op deze projectpagina alle meningen over dit project. In april 2024 starten we met de evaluatie hiervan. We organiseren ook nieuwe verkeerstellingen, maar ook de mening van de buurtbewoners is daarbij belangrijk.

 
119
6

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 119 bijdragen
gebruik deze maar voor kort stukje dus zie weinig verandering, is wel 30 km / uur maar wat ik doe heeft geen trajectcontrole, ik probeer me wel aan 30 te houden

Er is zeker te veel verkeer en te snel verkeer vooral Kanonierwweg en Pelgrimstraat daar rijden ze veel te snel. Je mag 50km/u in Pelgrimstraat,maar die is heel druk geworden tijdens de ochtend en avonduren en ze rijden daar te snel , dan is 50 per uur veel te rap. Moeilijk passeren met  tegenliggend verkeer, gevaarlijk voor  voetgangers, joggers en fietsers. Auto's rijden over de mensen hun hof en in de bermen rijden ze alles kapot omdat ze altijd maar willen doorrijden.

maak er 30/u van dan zullen ze misschien gaan rondrijden langs het dorp

 

en ook de Harentstraat, te veel verkeer en veel te rap!

Louisa B.
0 0
lees meer
de knip weggehaald vind ik perfect 

maak van deze bovenvermelde straten enkel plaatselijk verkeer en vermijdt alle sluipverkeer dat van Keerbergen, Schriek , Peulis komt via de Oude Booischotse Baan en Oude Schriekse Baan dat s'morgens en s'avonds doorsnijdt via de Harentstraat,Kanonniersweg en Pelgrimstraat.

Dit zal de Oude Kasteellaan eveneens ontlasten .  

Emmanuel D.
0 1
lees meer
Positief dat de knip weg is, maar trajectcontrole en dan 50km per uur zou beter zijn. 

Als men de Oude Kasteellaan 50km per uur maakt zonder de knip welteverstaan, dan zal er in de omliggende straten  zoals in de Pelgrimstraat veel minder verkeer zijn.De Pelgrimstraat is veel smaller en slikt veel meer verkeer , dus niet veilig. De Oude Kasteellaan daarentegen is perfect geschikt om meer verkeer te slikken daar het daar veel breder is en dus veiliger.

Linda B.
0 0
lees meer
Veel beter zo 

Kanonniersweg is gevaarlijk...

Leen A.
0 0
lees meer
het is er drukker geworden na het wegnemen van de knip. het is gevaarlijker geworden en dat zeker voor fietsers en wandelaars in speciaal wandelaars met een hond en dit zijn er veel. de groene long in de oudekasteellaan is niet meer zo groen. aan de weg verspringen is het nu veel drukker geworden door 2 zijdig verrkeer en daar bij zeer moeilijk om van de afrit te rijden . de enkelrichting zou terug moeten ingvoerd worden dat beperkt al zeker het aantal wagens in de straat .en trajectcontrol is een maat van niets .iemand die van de kannoniersweg komt en dan afslaat in eisenhouwerlaan kan niet beboet worden en die rijden te hard. het zelfde verhaal met al die andere straten.voor mij mag de knip terugkomen of anders tussen eisenhouwerlaan en matadilaan enkel plaatselijk verkeer toe laten.

terug enkelrichting op het einde van de eisehouwerlaan maken. de situatie die nu gemmaakt is dient enkel voor minder verkeer in de dorpskern te krijgen dus dit is maken  van sluipwegen en dit na zoveel jaren van gerust te wonen in de mooie en rustige oudekasteellaan .

 maak alles terug zoals het was want in de oudekasteellaan heeft niemand om deze situatie gevraagd en in alle andere omliggende straten ook niet

Patrick S.
0 0
lees meer
Zeer goed. Er komt naar mijn mening niet meer verkeer door de oude kasteellaan dan ervoor. Moest de knip er terug komen, zou er nog meer sluipverkeer komen in de Pelgrimstraat en hier is het al enorm druk.

Trajectcontrole of eenrichtingsverkeer in de Pelgrimstraat, want hier rijdt veel te veel verkeer door dat er niet moet zijn.

Emma P.
0 0
lees meer
Goed zoals nu mits aanpassing aan de Pelgrimstraat.

Misschien enkelrichtingstraat Pelgrimstraat en verder?

Fu L.
0 0
lees meer
Grote Doelstraat, Oude Kasteellaan en Eisenhouwerlaan worden gebruikt om het centrum te omzeilen. De meeste bestuurders die dit traject kiezen trekken zich niets aan van de trajectcontrole aangezien ze hieraan ontsnappen door af te slaan naar Eisenhouwerlaan. De meeste auto's die de Oude Kasdteellaan gebruiken  worden trouwens niet gedetecteerd door de trajectcontrole wegens de vele zijstraten die hierop aansluiten.

Terug naar de vorige situatie.

Walter V.
0 0
lees meer
Zolang de openbare weg betaald wordt met belastinggeld moet deze bruikbaar zijn voor elke burger. Zowel de bloembakken als zone 30 horen hier niet thuis om aan de privé belangen van enkele bewoners tegemoet te komen. De straat is geen privé domein. Gewoon een bordje 50 zetten. Het extra aantal passanten is het gevolg van allerhande belemmeringen (verkeerslichten) door het vorige bestuur in het dorp geplaatst. 

Zoals overal in de bebouwde kom: 50 zonder trajectcontrole of wegversperringen. 

Deze bewoners hebben niet meer rechten dan andere burgers. Zorg vooral voor een vlotte doorstroming in het dorp. 

Bart G.
0 0
lees meer
Het verkeer in de oude kasteellaan hangt sterk af van de beslissingen die men neemt ifv doorstroming het dorp. Het bestuur is er niet in geslaagd om het verkeer daar ordentelijk te laten doorstromen daardoor is er nu veel sluipverkeer en overlast. het bestuur probeert iedereen te sussen met telkens kleine stukjes te laten zien in studies om zo het grote gelijk te behalen. 

Zorgen dat je een betere doorstroming krijgt op de hoofdassen 

Rudi W.
0 0
lees meer
Weghalen van de knip is een gemiste kans om een rustig en veilig fietsnetwerk aan te leggen. In plaats van auto's en vrachtverkeer via het dorp te sturen wordt de Oude Kasteellaan nu als sluipweg gebruikt/ingericht. Door snelheidsbeperking in het Dorp is het zelfs sneller om vanuit Rijmenam via Oude Kasteellaan naar de Waverse steenweg te rijden. Sluipverkeer in de omliggende straten van Oude Kasteellaan is volgens mij niet verminderd. 

knip terug herstellen

Steven L.
0 0
lees meer
Zeer slecht. Er komt, sinds het wegnemen van de knip, veel meer verkeer door onze straten (Oude Kasteellaan, Van Arteveldelaan, Grote Doelstraat, Pelgrimstraat...), ook vrachtverkeer. Er wordt doorgaans heel snel gereden. Mijns inziens was het beter geweest om eerst te kijken welk (positief) effect de wijziging aan de verkeerslichten in het dorp zou teweeg brengen. Door de overvloedige oversteeklichten uit te zetten en de andere verkeerslichten alleen tijdens de spitsuren aan te zetten, zou het gewenste effect al bereikt worden in het dorp. Nu worden onze woonstraten waar veel gefietst, gesport en gewandeld wordt, onnodig belast. Het heeft een negatief effect op de veiligheid voor mens en dier. 

De knip in de Oude Kasteellaan terugzetten. Een trajectcontrole en/of snelheidsbeperking in de Pelgrimstraat plaatsen. Regelmatig mobiele snelheidscontroles inlassen, herhalingsborden 30km/u (de huidige borden zijn ook heel klein en staan veel te hoog), een snelheidsinformatiebord plaatsen (eventueel in de Oude Kasteellaan ter hoogte van het voetvalveld).

De tellingen die nu en in juni gebeurden zijn niet relevant. Toen de telling begin juni in voege trad, werd de knip tijdelijk weggehaald en werd al het doorgaand verkeer vanuit het dorp door onze straat omgeleid omwille van een wielerwedstrijd. De telling van nu vergelijken met die telling van juni is dus volledig incorrect!

Veerle O.
0 0
lees meer
 

Veel beter dan voordien! Het weghalen van de blokkade in combinatie met de zone 30 zorgt ervoor dat je op een veilige manier vlot richting Berentrode/R6 kan. 

Gina G.
0 0
lees meer
Ik vind het zonde dat er nu kan doorgereden worden, want velen houden zich niet aan de 30km/u, ws omdat ze de trajectcontrole niet helemaal moeten doorlopen. Nochtans 30km/u is echt wel aan te raden in de straten want er is te veel verkeer en er wordt te snel gereden, 50km/u is te snel!

Al deze straten zouden veel fietsvriendelijker moeten zijn, maak er fietsstraten van waar de auto's maar 30km per uur mogen. Ik neem veel de Pelgrimstraat, die is SUPERGEVAARLIJK, je mag daar 50 rijden en dat is veel te snel. Er moet dringend iets gebeuren dat er daar minder auto's passeren want knip weg of niet, dat heeft geen invloed op Pelgrimstraat, het lijkt zelfs of er nog meer verkeer  doorrijdt en vaak ook bestelwagens van firma's. De auto's vertragen niet als ze je passeren, ze rijden liever rakelings langs je heen. Heb onlangs een vrouw met kinderwagen gezien en ongelooflijk hoe dicht de auto haar passeerde, gewoon schandalig! Of zet grote plantenbakken zig zag waarlangs de fietser en de voetganger opzij kan passeren zodat het contact met de auto niet meer mogelijk is. Bonheiden lijkt in sommige straten wel een autostrade. Zo rijd ik ook nooit weg langs de Harentstraat, dat is gewoon een steenweg!!!  Hopelijk gaat er nu heel snel iets veranderen want zoals het nu is kan het echt niet langer. 

Ashlie S.
0 0
lees meer
Ik ben hier niet over te spreken. Traject controle ok maar 30 km per uur !!!!!!

Aan 30 is je aandacht totaal weg van het verkeer. Je focust enkel op je snelheid. Trouwens idem in het dorp. Tijdens spitsuur 30 ok maar daarbuiten ???? 

Dominique D.
0 0
lees meer
Dat de knip eruit is is wat ons betreft ok. Wanneer je ging wandelen kon je soms zien dat hij toch werd omzeild.  Elke bewoner gelijk voor de wet. Het verkeer is overal drukker en heftiger geworden. De zone 30 is wel een pluspunt!!!! Dit mag van ons ook meteen in de Berentrodedreef toegepast worden.

Net zoals ik hierboven reeds schreef. ZONE DERTIG!!! ook in de Berentrodedreef. Op een steenweg (Waversesteenweg is er een stuk 30) en in een wandeldreef mag je plots terug 50. Begrijpen wie kan????

Chris V.
0 0
lees meer
Er is te veel sluipverkeer in de Oude Kasteellaan.

Rechts voorrang respecteren, alleen plaatselijk verkeer

Maria D.
0 0
lees meer
We weten allemaal waarom 'de knip' moest verdwijnen. Dit heeft niets met verkeersveiligheid te maken. Doe gewoon zoals we als buurtcomité herhaaldelijk gevraagd hebben: doe fatsoenlijke metingen in de ruimere buurt (dus niet zoals nu) en betrek op een open manier de buurt bij oplossingen (dus niet zoals nu).  Uit het leven gegrepen: Een collega die in Keerbergen woont wil naar Antwerpen rijden. Wase stuurt hem via de Oude Kasteellaan, Berentrodedreef en Uyerenboslaan naar de R6. Dit kan toch niet! Maak van lokale erftoegangswegen geen bovenlokale ontsluitingswegen.

Oeps! Hier zijn we Harentstraat en omgeving vergeten. 

Een oplossing moet er komen voor de ruimere buurt. 

Dit is het hart van de Bruinbeekvallei, maak er een fiets- en wandelparadijs van. Bedenk samen met de bewoners maatregelen om doorgaand verkeer te weren.

Zeker te doen:

- Doorgang van Kleinhoflaan (bosje) voor auto's onmogelijk maken. Dit zal ook sluikstorten in het bosje voorkomen.

- Eisenhowerlaan fietsvriendelijker maken.

- Trajectcontrole is de OKL is compleet zinloos. (zijstraten, bestemmingsverkeer voetbal)

- Maak van de zogenaamd fietsvriendelijke straten echte fietsstraten.

- Pelgrimstraat: klop paaltjes aan de beek

- Indien de vorige situatie niet terug kan, bedenk dan een alternatief dat doorrijdend verkeer van de Rijmenamseweg richting R6 (Waversesteenweg, Putsesteenweg) voorkomt.

Bart V.
0 1
lees meer
De verandering van de situatie is prima voor ons, er is nog steeds weinig verkeer in de oude kasteellaan en omgeving dus geen enkel probleem 
Pieter D.
0 0
lees meer
Meer doorgaand verkeer

Zorgen dat je als voetganger en fietser veilig bent, bv snelheid tot max 30 km/uur in de ganse omgeving en deze ook controleren anders gewoonweg geen zin.

Els V.
0 0
lees meer
Te veel doorrijdend verkeer, geen rust meer, een laan is veranderd in doorvliegstraat

Snelheidsremmers, bloembakken, die vragen om af te remmen, zoals Peulisbaan

Katrien V.
0 0
lees meer
Zeer goed´
Christine V.
0 0
lees meer
Alleen maar voordelen. In het weekend zeker niet meer verkeer dan voorheen. En tijdens de dag gedurende de week ook nog steeds een rustige straat. En makkelijk om naar R6 te rijden vanuit Matadilaan en Van Arteveldelaan. 

Traject controle vanaf kruising met Van Arteveldelaan en Matadilaan. Zou ervoor kunnen zorgen dat waze gebruikers deze buurt dan ook achterwege laten.

Bert B.
0 0
lees meer
het is prima met de knip weg en de fietsstroken.  ok de snelheidsbeperking 30 is soms traag, maar begrijpelijk - zeker overdag.  ontlast ook de verkeersdrukte in dorp voor mensen die richting R6 of Waver moeten.

zorgen dat zichtbaarheid op hoeken van straten duidelijk is.  snelheid kanonniersweg 50 is prima, maar er wordt toch nog steeds gevlogen op bepaalde momenten.  en de verlichting aan laten s nachts, al wat is het minimaal.

Diane O.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 119 bijdragen