Geef jouw mening over de verandering in de Oude Kasteellaan
Geef jouw mening over de verandering in de Oude Kasteellaan
We verzamelen op deze projectpagina alle meningen over dit project. In april 2024 starten we met de evaluatie hiervan. We organiseren ook nieuwe verkeerstellingen, maar ook de mening van de buurtbewoners is daarbij belangrijk.
Deze bijdragen werden reeds ingediend
Erg jammer dat de knip verdwenen is. Alweer een rustigere redelijk autoluwe straat die verdwijnt en vooral twee straten die onevenredig veel extra sluipverkeer te slikken krijgen om de trajectcontrole te omzeilen (Matadilaan/Van Arteveldelaan en straat van voetbal/btk). In de Oude kasteellaan en de Van Arteveldelaan en Matadilaan en straat van voetbal/btk konden we nog redelijk gerust met de kinderen leren fietsen, wandelen etc. Dat is nu volledig voorbij. Super veel verkeer nu (vooral in Van Arteveldelaan). Opnieuw werd Bonheiden nog wat onveiliger en minder kindvriendelijk gemaakt. Zoek maar eens een straat waar je nog relatief gerust kan fietsen met kinderen .. Jammer.
Knip terug invoeren en enkel richting maken van Van Arteveldelaan en Matadilaan (geen doorgang van kant Rijmenamseweg)
Uitstekend!! tijdswinst om richting R6, sporthal, containerpark te gaan. Prima om de snelheid tot 30km/uur te beperken (incl. camera's). Ik hoop dat deze opstelling zo blijft. Matadilaaan en Van Arteveldelaan moeten ook enkelrichting straten blijven (anders zou dit tot gevaarlijke verkeerssituatie kunnen leiden, bovendien zijn die straten te smal om verkeer in 2 richtingen toe te laten).
aanduiding mbt voorrang van rechts ter hoogte van Matadilaan en Van arteveldelaan verbeteren (zou beter zichtbaar moeten zijn)
De verandering van de situatie is prima voor ons, er is nog steeds weinig verkeer in de oude kasteellaan en omgeving dus geen enkel probleem
lees meerTe veel doorrijdend verkeer, geen rust meer, een laan is veranderd in doorvliegstraat
Snelheidsremmers, bloembakken, die vragen om af te remmen, zoals Peulisbaan
De knip die weg is vind ik niet goed.
De Knip terug, onze straat de Van Arteveldelaan eenrichting blijven en de andere straten eenrichting maken.
Zeer slecht. Er komt, sinds het wegnemen van de knip, veel meer verkeer door onze straten (Oude Kasteellaan, Van Arteveldelaan, Grote Doelstraat, Pelgrimstraat...), ook vrachtverkeer. Er wordt doorgaans heel snel gereden. Mijns inziens was het beter geweest om eerst te kijken welk (positief) effect de wijziging aan de verkeerslichten in het dorp zou teweeg brengen. Door de overvloedige oversteeklichten uit te zetten en de andere verkeerslichten alleen tijdens de spitsuren aan te zetten, zou het gewenste effect al bereikt worden in het dorp. Nu worden onze woonstraten waar veel gefietst, gesport en gewandeld wordt, onnodig belast. Het heeft een negatief effect op de veiligheid voor mens en dier.
De knip in de Oude Kasteellaan terugzetten. Een trajectcontrole en/of snelheidsbeperking in de Pelgrimstraat plaatsen. Regelmatig mobiele snelheidscontroles inlassen, herhalingsborden 30km/u (de huidige borden zijn ook heel klein en staan veel te hoog), een snelheidsinformatiebord plaatsen (eventueel in de Oude Kasteellaan ter hoogte van het voetvalveld).
De tellingen die nu en in juni gebeurden zijn niet relevant. Toen de telling begin juni in voege trad, werd de knip tijdelijk weggehaald en werd al het doorgaand verkeer vanuit het dorp door onze straat omgeleid omwille van een wielerwedstrijd. De telling van nu vergelijken met die telling van juni is dus volledig incorrect!
Met het verdwijnen van de knip is het kruispunt me de Berentrode dreef veel gevaarlijker geworden. De Kasteellaan is nu een sluipweg om gemakkelijker naar het ronde punt te rijden. Ondanks de snelheidsbeperking zijn de gebruikers van de Kasteellaan vaak in de overtuiging dat ze voorrang hebben op dit kruispunt.
Ik denk dat de knip aan de Eisenhouwerlaan terug invoeren de beste oplossing is.
Ons gezin vindt de huidige situatie beter. De handhaving van 30km/uur mag blijven ofwel naar 50km/uur brengen, zoals veel andere straten in Bonheiden.
Is OK zoals het nu is.
Sluipverkeer komende van Waversesteenweg gebruikt de weg om het dorp te vermijden. Aangezien ze afslaan in de Eisenhouwerlaan trekken ze zich niet veel aan van de snelheidsbeperking. De meeste auto's worden trouwens toch niet door de trajectcontrole gedetecteerd. De huidige situatie is een verslechtering tegenover de vorige.
Terug naar vorige situatie die veel veiliger was .
het is er drukker geworden na het wegnemen van de knip. het is gevaarlijker geworden en dat zeker voor fietsers en wandelaars in speciaal wandelaars met een hond en dit zijn er veel. de groene long in de oudekasteellaan is niet meer zo groen. aan de weg verspringen is het nu veel drukker geworden door 2 zijdig verrkeer en daar bij zeer moeilijk om van de afrit te rijden . de enkelrichting zou terug moeten ingvoerd worden dat beperkt al zeker het aantal wagens in de straat .en trajectcontrol is een maat van niets .iemand die van de kannoniersweg komt en dan afslaat in eisenhouwerlaan kan niet beboet worden en die rijden te hard. het zelfde verhaal met al die andere straten.voor mij mag de knip terugkomen of anders tussen eisenhouwerlaan en matadilaan enkel plaatselijk verkeer toe laten.
terug enkelrichting op het einde van de eisehouwerlaan maken. de situatie die nu gemmaakt is dient enkel voor minder verkeer in de dorpskern te krijgen dus dit is maken van sluipwegen en dit na zoveel jaren van gerust te wonen in de mooie en rustige oudekasteellaan .
maak alles terug zoals het was want in de oudekasteellaan heeft niemand om deze situatie gevraagd en in alle andere omliggende straten ook niet
Met de kinderkoets
Ik vind de verkeersituatie verkeersonveiliger dan de inrichting met de 'knip'.
Niet goed. Veel toegenomen auto- en vrachtverkeer, vooral in de spitsuren 's morgens en 's avonds. Dit is zeer gevaarlijk voor fietsers en voetgangers , die op de baan moeten wandelen of fietsen, samen met het tweerichtings-autoverkeer. Het ontbreken van voetpaden en fietspaden (=échte fietspaden ontbreken, een geschilderde rode lijn of een wit getekend fietsje is geen fietspad) zorgt voor gevaarlijke situaties.Auto's rijden té snel, want ze slaan vroegtijdig af (naar Eisenhowerlaan of Pelgrimstraat), en worden dus niet gemeten in de trajectcontrole.
Enkel plaatselijk verkeer toelaten.
Fietspaden en voetpaden aanleggen.
Snelheidsremmers in Oude Kasteellaan.
Het is véél gevaarlijker en drukker geworden in onze straat sinds de 'knip' verwijderd werd. Onze residentiële straat is nu een belangrijk doorgangsweg geworden. Er is heel veel bijkomend verkeer. Bovendien wordt er vaak véél sneller gereden dan 30km/uur. Wij wonen in de Oude Kasteellaan en mijn thuiswerkplek kijkt recht op de straat uit. Dus steeds wanneer ik aan het werk ben, ben ik getuige van de vele passages van auto's en de talrijke snelheidsovertredingen.Wij wensen uitdrukkelijk de herinvoering van de knip en het herstellen van de veiligheid en de rust in onze straat zoals het steeds was. Voor ons is dit prioriteit 1 wat betreft de beslissingen die door het gemeentebestuur genomen zullen worden. Ons toekomstig stemgedrag zal in de eerste plaats door de beslissing geleid worden.
Dit is een residentiële wijk en dient zo behouden te blijven: dus wij vragen de herinvoering van de knip en/of het plaatsen van verkeersborden met aanduiding: 'enkel plaatselijk verkeer'.
Ter vergelijking: in Mechelen werd de ring zelfs half residentiëel en enkel richting gemaakt, terwijl men hier in Bonheiden net het omgekeerde doet: een residentiële wijk wordt omgevormd tot lokale (drukke) doorgangsweg. Het kan echt niet.
Duidelijk toegenomen verkeer.
Toegenomen verkeer Uyerenboslaan.
Niet-bewoners kennen de straat niet, rijden dikwijls te snel, al 2 auto's in de gracht owv onaangepast rijgedrag.
Positief, toename van verkeer valt mee en weegt voor mij niet op tegen het voordeel van zelf door heel de straat te kunnen rijden (richting R6, sporthal, chiro,...).
De situatie waarbij de Van Arteveldelaan voorrang van rechts heeft op de Matadilaan en de (linker kant van de) oude kasteellaan is gevaarlijk, de voorrang van rechts wordt hier soms te agressief (en/of tegen te hoge snelheid) genomen, terwijl je vanuit de Matadilaan heel slecht kan zien wie er uit de Van Arteveldelaan komt. Dit kan makkelijk opgelost worden door zowel Matadilaan en Van Arteveldelaan hun voorrang van rechts te ontnemen en bvb haaientanden te plaatsen, en ook door de straten 30/u te maken, daar ze sowieso te smal zijn om er 50 te rijden. Een verkeersdrempel vlak voor je op de oude kasteellaan komt kan ook helpen.
Een logische stap in de mobiliteit. Ik kan mij voorstellen dat mensen in de Eisenhowerlaan zeker niet zo tevreden waren met de knip. Een zone 30 (met controle) zorgt niet meteen voor overlast in mijn ogen. Gevaarlijker is mensen toe te staan 50, 60, 70 kilometer per uur te rijden tot aan de knip, dan stapvoets te rijden over de hele straat.
Geldt niet alleen voor de omliggende straten, maar voorrang van rechts is overal een gevaarlijke/onduidelijke situatie.
Veroorzaakt meer autoverkeer en gevaarlijk voor fietsers. Idem voor grote doelstraat
De knip gaf minder sluipverkeer.
30 km / uur is een goede maatregel .
Grote Doelstraat
Sporthal Berentrode
Nieuwe sport installatie
Krankhoeve
Het probleem ‘ Grote Doelstraat ‘ is enigszins anders dan dat van de ‘ Oude Kasteellaan ‘ en andere aanliggende straten in de omgeving.
1. De Grote Doelstraat heeft enkele kronkels in de weg tussen de Waversesteenweg en de Krankhoeve. In dat stuk van de straat is het niet altijd mogelijk om tegenliggende voertuigen te zien aankomen.
2. De sporthal Berentrode , de voetbal en atletiek pleinen , de activiteiten in de Krankhoeve, …… hebben regelmatig veel drukte voor gevolg .
( fietsers, wandelaars, Petanque spelers , scholen met kinderen, ….. noem maar op !!!!! )
3. Men heeft het aantal voertuigen dat in de straat al degelijk nagegaan … maar heeft men al een notie van het aantal zwakke weggebruikers ?
4. Als twee auto’s mekaar kruisen is de weg volledig bezet ! Waar moeten de andere weggebruikers dan naartoe ? Er is geen afzonderlijk fietspad of voetgangers pad !! Het gevaar voor ongelukken is reëel !!
5. De snelheidsbeperking tot 30 Km/uur is een positieve maatregel. Hoe zal de naleving ervan in de grote Doelstraat gecontroleerd worden ?
Veel meer verkeer, associaal omdatniet iedereen zich aan de opgelgde snelheid dient te houden bij gebruik van zijstraten, dit geeft een vals gevoel van veiligheid tov de zwakke weggebruikers
De pelgrimstraat is momenteel een race baan, plaats trajectcontrole op het einde van de pelgrimstraat, maak er zone 30 van. De knip terug plaatsen
Veel te druk, gevaarlijk voor alle zwakke weggebruikers. Veel meer autoverkeer ook aan de voetbal is het nog gevaarlijker geworden. Onze straat is nu een sluipweg geworden. Trajectcontrole heeft totaal geen nut voor de auto's die een straat afslaan en zo de controle ontwijken. Ik ben al meerdere keren bijna van de weg gereden.
terug naar het vorige model met knip, veel veiligere situatie
Iedereen rijdt te snel omdat niemand hele trajectcontrole moet afleggen / voor zulke verbindingsstraat is voetpad en echt fietspad nodig (niet gewoon verven)
Echt voetpad, echt fietspad (en niet gewoon verven)
Fietspaden zijn gevaarlijk glad bij winterweer. Er komt veel meer volk door de Grote Doelstraat sinds de verkeerswijziging. Ook in het weekend ... allemaal volk dat hier niet moet zijn. De snelheidsbeperking is niet aangepast aan de verkeerssituatie.
Aanpassing fietspaden tegen de winter.
Knip terug plaats voor al het extra verkeerd dat hier niet moet zijn te weren.
Verkeersremmers plaatsen in Grote Doelstraat want de mensen proberen hier de tijd goed te maken die ze in de zone 30 verliezen ...