Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Geef jouw mening over de verandering in de Oude Kasteellaan

We verzamelen op deze projectpagina alle meningen over dit project. In april 2024 starten we met de evaluatie hiervan. We organiseren ook nieuwe verkeerstellingen, maar ook de mening van de buurtbewoners is daarbij belangrijk.

 
119
6

Deze bijdragen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 119 bijdragen
Ik vind deze zeer slecht, nu zijn er veel meer auto's die hier rondrijden.

We kunnen meerdere blokkades zetten zodat de auto's die dorp zouden moeten nemen hier niet rijden, we kunnen ook ervoor zorgen dat dit alleen kan voor plaatselijk verkeer.

Jonathan D.
0 0
lees meer
Ik vind het zonde dat er nu kan doorgereden worden, want velen houden zich niet aan de 30km/u, ws omdat ze de trajectcontrole niet helemaal moeten doorlopen. Nochtans 30km/u is echt wel aan te raden in de straten want er is te veel verkeer en er wordt te snel gereden, 50km/u is te snel!

Al deze straten zouden veel fietsvriendelijker moeten zijn, maak er fietsstraten van waar de auto's maar 30km per uur mogen. Ik neem veel de Pelgrimstraat, die is SUPERGEVAARLIJK, je mag daar 50 rijden en dat is veel te snel. Er moet dringend iets gebeuren dat er daar minder auto's passeren want knip weg of niet, dat heeft geen invloed op Pelgrimstraat, het lijkt zelfs of er nog meer verkeer  doorrijdt en vaak ook bestelwagens van firma's. De auto's vertragen niet als ze je passeren, ze rijden liever rakelings langs je heen. Heb onlangs een vrouw met kinderwagen gezien en ongelooflijk hoe dicht de auto haar passeerde, gewoon schandalig! Of zet grote plantenbakken zig zag waarlangs de fietser en de voetganger opzij kan passeren zodat het contact met de auto niet meer mogelijk is. Bonheiden lijkt in sommige straten wel een autostrade. Zo rijd ik ook nooit weg langs de Harentstraat, dat is gewoon een steenweg!!!  Hopelijk gaat er nu heel snel iets veranderen want zoals het nu is kan het echt niet langer. 

Ashlie S.
0 0
lees meer
Niet ok, maar ook geen knip.

Geen knip, en geen 30 per uur.

Wel het ganse gebied tussen Waversesteenweg, Putsesteenweg, Weynesbaan en Rijmenamseweg plaatselijk verkeer (zone) maken met desnoods éénrichtings verkeer (circulatieplan).

Harentstraat ook te smal voor beide richtingen.

(voordeel éénrichtingsstraat is,  meer plaats voor fietsers en voetgangers)

Dus elke toegangsweg tot die zone bord plaatselijk verkeer en camera, bewoners moeten zich vrij kunnen bewegen.

Willem A.
0 0
lees meer
prima

Kanonniersweg zone 30 maken

Peter F.
0 0
lees meer
Veroorzaakt meer autoverkeer en gevaarlijk voor fietsers. Idem voor grote doelstraat

De knip gaf minder sluipverkeer. 

Ria V.
0 0
lees meer
weghalen knip: positief negatief: fietsstraat (als fietser vind ik het zelf heel vervelend dat auto's achter mij blijven rijden) + snelheid (50 km/u zou beter zijn, snelheid moet je sowieso overal aanpassen aan de situatie, vertragen en ruimte geven aan voetgangers/fietsers/auto's voor de veiligheid van iedereen)

in de omgeving van de Oude Kasteellaan: overal dezelfde snelheid, 50 km/u, eventueel beperking tot 30 aan de sportterreinen met dynamische verkeersborden

Mechelsesteenweg/Dorp: snelheidsbeperking 30 km/u enkel aan scholen met dynamische borden en 50 km/u enkel in bebouwde kom

Weynesbaan: geen snelheidsbeperking, 70 km/u moet kunnen op een baan met 2 rijstroken én fietspad. Het sluipverkeer in de smalle straten zal dan verminderen omdat je erniet zo snel mag rijden.

 

 

T V.
0 0
lees meer
Is minder rustig dan voordien met sluipverkeer, wel handig om centrum te mijden vanuit en naar Keerbergen

terug naar de vorige toestand

Philippe D.
0 0
lees meer
Minder fietsvriendelijk. Trajectcontrole is geen echte, aangezien te veel te omzeilen door veel zijstraten

Grote Doelstraat is zeer fietsonvriendelijk. Was al een probleem gezien sportinfrastructuur en en  fietsende jeugd richting KV Bonheiden, nu met toename verkeer nog onveiliger. 
Grote Doelstraat dient weer 1 richtingsverkeer te worden of moet qua infrastructuur veel beter worden aangepast voor zwakke weggebruikers. Huidige situatie is volstrekt verkeersonveilig.

Monique H.
0 0
lees meer
Duidelijk toegenomen verkeer.      

Toegenomen verkeer Uyerenboslaan.

Niet-bewoners kennen de straat niet, rijden dikwijls te snel, al 2 auto's in de gracht owv onaangepast rijgedrag. 

 

Christel V.
0 0
lees meer
Hond uitlaten, te voet  fietsen naar school en naarsport club, Berentrode, te fiets

Straat drukker door de vermeerdering van auto's 

veel sluipverkeer 

hoge snelheden door ontlopen van traject controles 

tweerichting verkeer is storend

Ewout V.
0 0
lees meer
Ik vind het een slechte aanpassing. 

Doorgaand verkeer moet geweerd worden in deze zone. Alle straten zone 30, liefst met trajectcontrole over het hele gebied, zonder achterpoortjes. 

Marc D.
0 0
lees meer
de knip weggehaald vind ik perfect 

maak van deze bovenvermelde straten enkel plaatselijk verkeer en vermijdt alle sluipverkeer dat van Keerbergen, Schriek , Peulis komt via de Oude Booischotse Baan en Oude Schriekse Baan dat s'morgens en s'avonds doorsnijdt via de Harentstraat,Kanonniersweg en Pelgrimstraat.

Dit zal de Oude Kasteellaan eveneens ontlasten .  

Emmanuel D.
0 1
lees meer
Dit is een verbetering voor de inwoners van de Eisenhowerlaan. Maar er is nog steeds sluipverkeer en de snelheidsovertreders zijn niet op de handen van 1 gemeentebestuur te tellen.

Als het de bedoeling zou zijn dat de snelheidslimiet in al deze straten (en in de Eisenhowerlaan) gerespecteerd wordt dan zullen onze kameraadjes van de dienst Mobiliteit toch nog een vijftal bijkomende cameraatjes moeten plaatsen.

Het zou goed zijn van het sluipverkeer te stoppen door van deze omgeving een zone "uitgezonderd plaatselijk verkeer" te maken.

 

     

Dirk H.
0 0
lees meer
Als fietser vind ik dat de straat minder veilig is geworden. Uiteindelijk is dit een belangrijke straat voor fietsers/kinderen om op een rustige manier naar het dorp of de sportvelden te fietsen. De enige winnaar is het sluipverkeer. Ik merk dat er veel wagens via de Van Arteveldelaan de Oude Kasteellaan nemen. Deze wagens ontsnappen dus aan de trajectcontrole en houden zich dus ook niet aan de 30km/u. Ook kan via de Eisenhowerlaan aan de trajectcontrole ontsnapt worden zonder 30km/u te hoeven rijden. En vanaf de Grote Doelstraat is er ook geen reden/motivatie om zich aan de 30km/u te houden.

Ofwel de trajectontrole sluitend maken door de straten Eisenhowerlaan, Van Arteveldelaan en Matadilaan mee op te nemen in de trajectcontrole.

Ofwel er een fietsstraat van maken, hoewel ik betwijfel of de automobilisten de fietsers niet gaan voorbij steken.

Ofwel de knip terug invoeren en het doorgaand verkeer via het Dorp laten passeren.

Sarah C.
0 0
lees meer
Prima. Mag zo blijven.

Geen veranderingen nodig.

Chris V.
0 0
lees meer
Fijn om die knip niet meer te hebben en geen probleem mee om hier 30km/uur te rijden. Merk wel dat velen zich niet aan de snelheid houden en de trajectcontrole ontwijken

Trajectcontrole niet effectief als mensen vanuit de matadilaan komen bvb

Tim W.
0 0
lees meer
Veel beter zo 

Kanonniersweg is gevaarlijk...

Leen A.
0 0
lees meer
/

Veel meer sluikverkeer en eens de mensen voorbij de trajectcontrole zijn, trekken ze enorm op in de grote doelstraat richting waversesteenweg.

Katia C.
0 0
lees meer
zowel fiets, te voet als auto

30 km per uur is goede snelheid, snelheid in Eisenhowerlaan zou ook 30km/u zijn maar wordt vaak niet gecontroleerd. Trajectcontrole is mi niet zinvol. Verkeer afkomstig van kanoniersweg kan afslaan richting Eisenhowerlaan: geen trajectcontrole. Omgekeerd ook vanaf Berentrodedreef.

Veel verkeer vanaf Pelgrimsstraat richting Berentrode tijdens spitsuren.

Sylvie V.
0 0
lees meer
Ik vind dit geweldig.De nieuwe situatie laat vlot verkeer vanuit de Eisenhowerlaan richting Oude Kasteellaan toe. Voordien moesten we steeds via het dorpscentrum rijden om richting Berentrode te geraken. Ook is de verkeerssituatie veel veiliger geworden dankzij de trajectcontrole.
Dirk P.
0 1
lees meer
Veel beter, er zijn niet alleen de bewoners van de Oude Kasteellaan. Dat zij maar eens komen kijken in de Harentstraat, smalle straat, heel veel verkeer en putten langs de baan. Laat de knip maar weg!! Er is zelfs de luxe van 30 km per uur en een heel brede baan!

Wanneer wordt de Harentstraat eens betrokken in heel deze discussie. Volgens ons zijn hier de meeste problemen. Om de grote gevaarlijke putten beter te herstellen kunnen er beter grasdallen gelegd worden. Putten vullen is een heel tijdelijke oplossing. Doordat er veel meer auto's rijden dan vroeger is het veel verkeer waarschijnlijk niet op te lossen, maar de toestand van de straat wel. Veel dringender dan het probleem van de Oude Kasteellaan. In de Harentstraat wordt er ook heel veel gewandeld en gefietst, de knooppunten lopen langs hier. Hopelijk komt er voor de Harentstraat een oplossing!!!

Jeannine V.
0 0
lees meer
verkeer buiten de spits valt mee, voornamelijk 's ochtends gebruik als sluipweg op het moment dat er ook veel fietsers doorrijden

Oude Kasteellaan en Grote Doelstraat fietsstraten maken en niet enkel suggestiestroken zodat er meer veiligheid gecreeërd wordt...; dit zal ook het sluipverkeer ontmoedigen

Sofie J.
0 0
lees meer
Zeer positief. Het verkeer verspreidt zich op een spontane manier. Ik maak regelmatig gebruik van de Oude Kasteellaan en het verkeer is er niet druk. Belangrijk is uiteraard de snelheidsbeperking.

In de kanonniersweg heb ik ervaren dat er soms erg roekeloos wordt gereden.

Of dit te maken heeft met de snelheidsdbeperkingen in de omgeving, weet ik niet. Misschien regelmatige controles uitvoeren?

Hilde J.
0 0
lees meer
Niet goed.  Veel toegenomen auto- en vrachtverkeer, vooral in de spitsuren 's morgens en 's avonds. Dit is zeer gevaarlijk voor fietsers en voetgangers , die op de baan moeten wandelen of fietsen, samen met het tweerichtings-autoverkeer.  Het ontbreken van voetpaden en fietspaden (=échte fietspaden ontbreken, een geschilderde rode lijn of een wit getekend fietsje is geen fietspad) zorgt voor gevaarlijke situaties.Auto's rijden té snel, want ze slaan vroegtijdig af (naar Eisenhowerlaan of Pelgrimstraat), en worden dus niet gemeten in de trajectcontrole.

Enkel plaatselijk verkeer toelaten.

Fietspaden en voetpaden aanleggen. 

Snelheidsremmers in Oude Kasteellaan. 

Liesbet W.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 119 bijdragen