Schrijf je in op onze nieuwsbrief
Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief "Rioleringswerken Weynesbaan" en blijf automatisch op de hoogte.
Jullie bijdragen
Het is véél gevaarlijker en drukker geworden in onze straat sinds de 'knip' verwijderd werd. Onze residentiële straat is nu een belangrijk doorgangsweg geworden. Er is heel veel bijkomend verkeer. Bovendien wordt er vaak véél sneller gereden dan 30km/uur. Wij wonen in de Oude Kasteellaan en mijn thuiswerkplek kijkt recht op de straat uit. Dus steeds wanneer ik aan het werk ben, ben ik getuige van de vele passages van auto's en de talrijke snelheidsovertredingen.Wij wensen uitdrukkelijk de herinvoering van de knip en het herstellen van de veiligheid en de rust in onze straat zoals het steeds was. Voor ons is dit prioriteit 1 wat betreft de beslissingen die door het gemeentebestuur genomen zullen worden. Ons toekomstig stemgedrag zal in de eerste plaats door de beslissing geleid worden.
Dit is een residentiële wijk en dient zo behouden te blijven: dus wij vragen de herinvoering van de knip en/of het plaatsen van verkeersborden met aanduiding: 'enkel plaatselijk verkeer'.
Ter vergelijking: in Mechelen werd de ring zelfs half residentiëel en enkel richting gemaakt, terwijl men hier in Bonheiden net het omgekeerde doet: een residentiële wijk wordt omgevormd tot lokale (drukke) doorgangsweg. Het kan echt niet.
Duidelijk toegenomen verkeer.
Toegenomen verkeer Uyerenboslaan.
Niet-bewoners kennen de straat niet, rijden dikwijls te snel, al 2 auto's in de gracht owv onaangepast rijgedrag.
Meer doorgaand verkeer
Zorgen dat je als voetganger en fietser veilig bent, bv snelheid tot max 30 km/uur in de ganse omgeving en deze ook controleren anders gewoonweg geen zin.
Voorstander van knip zoals het eerst was. Nu is het veel drukker!
Pelgrimstraat : enkel richting
Berentrodedreef: plaats voor voetgangers
Zone 30 werkt niet als de auto's van en naar de Pelgrimsstraat rijden. Er is sluipverkeer via Matadilaan, dan moet men ook geen 30 rijden want er is enkel registratie in het begin van de Oude Kasteellaan. Wegdek in Grote doelstraat moet voor de fietsers verbeterd worden.
Beter en meer controle.
Bevraging Oude Kasteellaan
We verzamelen op deze projectpagina alle meningen over dit project. In april 2024 starten we met de evaluatie hiervan. We organiseren ook nieuwe verkeerstellingen, maar ook de mening van de buurtbewoners is daarbij belangrijk.
We nodigen iedereen dan ook uit om hun ervaringen – zowel negatief als positief – met ons en met elkaar te delen via dit platform.
Geef jouw mening
23 maart - 10 april '24
Analyse van alle bijdragen
Week van 15 april '24
Bespreking door College van Burgemeester en Schepenen
Mei '24