Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Jullie bijdragen

Geen probleem, wel iets meer verkeer in de Uyerenboslaan dan vroeger. ( dat ook sneller rijdt dan de bewoners ) vooral heel vroeg en late namiddag 
Chantal V.
0 0
lees meer
Als fietser vind ik dat de straat minder veilig is geworden. Uiteindelijk is dit een belangrijke straat voor fietsers/kinderen om op een rustige manier naar het dorp of de sportvelden te fietsen. De enige winnaar is het sluipverkeer. Ik merk dat er veel wagens via de Van Arteveldelaan de Oude Kasteellaan nemen. Deze wagens ontsnappen dus aan de trajectcontrole en houden zich dus ook niet aan de 30km/u. Ook kan via de Eisenhowerlaan aan de trajectcontrole ontsnapt worden zonder 30km/u te hoeven rijden. En vanaf de Grote Doelstraat is er ook geen reden/motivatie om zich aan de 30km/u te houden.

Ofwel de trajectontrole sluitend maken door de straten Eisenhowerlaan, Van Arteveldelaan en Matadilaan mee op te nemen in de trajectcontrole.

Ofwel er een fietsstraat van maken, hoewel ik betwijfel of de automobilisten de fietsers niet gaan voorbij steken.

Ofwel de knip terug invoeren en het doorgaand verkeer via het Dorp laten passeren.

Sarah C.
0 0
lees meer
Zeer slecht. Er komt, sinds het wegnemen van de knip, veel meer verkeer door onze straten (Oude Kasteellaan, Van Arteveldelaan, Grote Doelstraat, Pelgrimstraat...), ook vrachtverkeer. Er wordt doorgaans heel snel gereden. Mijns inziens was het beter geweest om eerst te kijken welk (positief) effect de wijziging aan de verkeerslichten in het dorp zou teweeg brengen. Door de overvloedige oversteeklichten uit te zetten en de andere verkeerslichten alleen tijdens de spitsuren aan te zetten, zou het gewenste effect al bereikt worden in het dorp. Nu worden onze woonstraten waar veel gefietst, gesport en gewandeld wordt, onnodig belast. Het heeft een negatief effect op de veiligheid voor mens en dier. 

De knip in de Oude Kasteellaan terugzetten. Een trajectcontrole en/of snelheidsbeperking in de Pelgrimstraat plaatsen. Regelmatig mobiele snelheidscontroles inlassen, herhalingsborden 30km/u (de huidige borden zijn ook heel klein en staan veel te hoog), een snelheidsinformatiebord plaatsen (eventueel in de Oude Kasteellaan ter hoogte van het voetvalveld).

De tellingen die nu en in juni gebeurden zijn niet relevant. Toen de telling begin juni in voege trad, werd de knip tijdelijk weggehaald en werd al het doorgaand verkeer vanuit het dorp door onze straat omgeleid omwille van een wielerwedstrijd. De telling van nu vergelijken met die telling van juni is dus volledig incorrect!

Veerle O.
0 0
lees meer
Gevaarlijke situatie voor zwakke weggebruikers aan de Eisenhouwerlaan wegens 2 richtingen.  De max snelheid 30km/u wordt niet gerespecteerd als men vanuit een zijstraat komt.

Voorrang van rechts in de Kanonniersweg komende van de Oudekasteellaan wordt niet toegepast deels door te hoge snelheid.

David N.
0 0
lees meer
Positief dat de knip weg is, maar trajectcontrole en dan 50km per uur zou beter zijn. 

Als men de Oude Kasteellaan 50km per uur maakt zonder de knip welteverstaan, dan zal er in de omliggende straten  zoals in de Pelgrimstraat veel minder verkeer zijn.De Pelgrimstraat is veel smaller en slikt veel meer verkeer , dus niet veilig. De Oude Kasteellaan daarentegen is perfect geschikt om meer verkeer te slikken daar het daar veel breder is en dus veiliger.

Linda B.
0 0
lees meer
Een duidelijke stap achteruit. Het sluipverkeer is zeer duidelijk toegenomen en de veiligheid voor zwakke weggebruikers is verslechterd. In de toekomst zal dit waarschijnlijk alleen verder verslechteren gezien de mensen en navigatiesoftware meer en meer te weten zullen komen dat de knip verdwenen is.

Ervoor zorgen dat sluipverkeer niet mogelijk is. De meest effectieve manier lijkt me nog steeds om knips en dergelijke op strategische plaatsen toe te passen, al hebben die natuurlijk ook zeker nadelen. Snelheidsremmende maatregelen, fietstraat en bv. "uitgezonderd plaatselijk verkeer" zijn eventueel een alternatief, maar hebben naar mijn ervaring spijtig genoeg maar een beperkt effect in de praktijk. Het is beter dan (bijna) niets, zoals de situatie nu geworden is, maar spijtig genoeg zijn er te veel automobilisten die met dit soort maatregelen maar beperkt rekening houden, waardoor het sluipverkeer blijft.

Pieter R.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal

Bevraging Oude Kasteellaan

We verzamelen op deze projectpagina alle meningen over dit project. In april 2024 starten we met de evaluatie hiervan. We organiseren ook nieuwe verkeerstellingen, maar ook de mening van de buurtbewoners is daarbij belangrijk.

We nodigen iedereen dan ook uit om hun ervaringen – zowel negatief als positief – met ons en met elkaar te delen via dit platform.

Analyse van alle bijdragen

Week van 15 april '24

Bespreking door College van Burgemeester en Schepenen

Mei '24