Schrijf je in op onze nieuwsbrief
Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief "Rioleringswerken Weynesbaan" en blijf automatisch op de hoogte.
Jullie bijdragen
30 km / uur is een goede maatregel .
Grote Doelstraat
Sporthal Berentrode
Nieuwe sport installatie
Krankhoeve
Het probleem ‘ Grote Doelstraat ‘ is enigszins anders dan dat van de ‘ Oude Kasteellaan ‘ en andere aanliggende straten in de omgeving.
1. De Grote Doelstraat heeft enkele kronkels in de weg tussen de Waversesteenweg en de Krankhoeve. In dat stuk van de straat is het niet altijd mogelijk om tegenliggende voertuigen te zien aankomen.
2. De sporthal Berentrode , de voetbal en atletiek pleinen , de activiteiten in de Krankhoeve, …… hebben regelmatig veel drukte voor gevolg .
( fietsers, wandelaars, Petanque spelers , scholen met kinderen, ….. noem maar op !!!!! )
3. Men heeft het aantal voertuigen dat in de straat al degelijk nagegaan … maar heeft men al een notie van het aantal zwakke weggebruikers ?
4. Als twee auto’s mekaar kruisen is de weg volledig bezet ! Waar moeten de andere weggebruikers dan naartoe ? Er is geen afzonderlijk fietspad of voetgangers pad !! Het gevaar voor ongelukken is reëel !!
5. De snelheidsbeperking tot 30 Km/uur is een positieve maatregel. Hoe zal de naleving ervan in de grote Doelstraat gecontroleerd worden ?
/
Veel meer sluikverkeer en eens de mensen voorbij de trajectcontrole zijn, trekken ze enorm op in de grote doelstraat richting waversesteenweg.
Geen probleem, wel iets meer verkeer in de Uyerenboslaan dan vroeger. ( dat ook sneller rijdt dan de bewoners ) vooral heel vroeg en late namiddag
lees meerMinder fietsvriendelijk. Trajectcontrole is geen echte, aangezien te veel te omzeilen door veel zijstraten
Grote Doelstraat is zeer fietsonvriendelijk. Was al een probleem gezien sportinfrastructuur en en fietsende jeugd richting KV Bonheiden, nu met toename verkeer nog onveiliger.
Grote Doelstraat dient weer 1 richtingsverkeer te worden of moet qua infrastructuur veel beter worden aangepast voor zwakke weggebruikers. Huidige situatie is volstrekt verkeersonveilig.
de knip weggehaald vind ik perfect
maak van deze bovenvermelde straten enkel plaatselijk verkeer en vermijdt alle sluipverkeer dat van Keerbergen, Schriek , Peulis komt via de Oude Booischotse Baan en Oude Schriekse Baan dat s'morgens en s'avonds doorsnijdt via de Harentstraat,Kanonniersweg en Pelgrimstraat.
Dit zal de Oude Kasteellaan eveneens ontlasten .
gebruik deze maar voor kort stukje dus zie weinig verandering, is wel 30 km / uur maar wat ik doe heeft geen trajectcontrole, ik probeer me wel aan 30 te houden
Er is zeker te veel verkeer en te snel verkeer vooral Kanonierwweg en Pelgrimstraat daar rijden ze veel te snel. Je mag 50km/u in Pelgrimstraat,maar die is heel druk geworden tijdens de ochtend en avonduren en ze rijden daar te snel , dan is 50 per uur veel te rap. Moeilijk passeren met tegenliggend verkeer, gevaarlijk voor voetgangers, joggers en fietsers. Auto's rijden over de mensen hun hof en in de bermen rijden ze alles kapot omdat ze altijd maar willen doorrijden.
maak er 30/u van dan zullen ze misschien gaan rondrijden langs het dorp
en ook de Harentstraat, te veel verkeer en veel te rap!
Bevraging Oude Kasteellaan
We verzamelen op deze projectpagina alle meningen over dit project. In april 2024 starten we met de evaluatie hiervan. We organiseren ook nieuwe verkeerstellingen, maar ook de mening van de buurtbewoners is daarbij belangrijk.
We nodigen iedereen dan ook uit om hun ervaringen – zowel negatief als positief – met ons en met elkaar te delen via dit platform.
Geef jouw mening
23 maart - 10 april '24
Analyse van alle bijdragen
Week van 15 april '24
Bespreking door College van Burgemeester en Schepenen
Mei '24