Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Jullie bijdragen

Fietspaden zijn gevaarlijk glad bij winterweer. Er komt veel meer volk door de Grote Doelstraat sinds de verkeerswijziging. Ook in het weekend ... allemaal volk dat hier niet moet zijn. De snelheidsbeperking is niet aangepast aan de verkeerssituatie. 

Aanpassing fietspaden tegen de winter.

Knip terug plaats voor al het extra verkeerd dat hier niet moet zijn te weren.

Verkeersremmers plaatsen in Grote Doelstraat want de mensen proberen hier de tijd goed te maken die ze in de zone 30 verliezen ... 

An W.
0 0
lees meer
weghalen knip: positief negatief: fietsstraat (als fietser vind ik het zelf heel vervelend dat auto's achter mij blijven rijden) + snelheid (50 km/u zou beter zijn, snelheid moet je sowieso overal aanpassen aan de situatie, vertragen en ruimte geven aan voetgangers/fietsers/auto's voor de veiligheid van iedereen)

in de omgeving van de Oude Kasteellaan: overal dezelfde snelheid, 50 km/u, eventueel beperking tot 30 aan de sportterreinen met dynamische verkeersborden

Mechelsesteenweg/Dorp: snelheidsbeperking 30 km/u enkel aan scholen met dynamische borden en 50 km/u enkel in bebouwde kom

Weynesbaan: geen snelheidsbeperking, 70 km/u moet kunnen op een baan met 2 rijstroken én fietspad. Het sluipverkeer in de smalle straten zal dan verminderen omdat je erniet zo snel mag rijden.

 

 

T V.
0 0
lees meer
De Oude Kasteellaan is nu een handige sluipweg geworden die via de aansluitende, smalle residentiële straten het verkeer naar de R6, Putte, Sint-Katelijne-Waver, Onze-Lievevrouw Waver,...bevordert. En dat i.p.v. de daar voor aangewezen straten te gebruiken die wel uitgerust zijn voor doorgangsverkeer. De catalogering van wegen is een realiteit die gevolgd moet worden.

In die straten zelf kan er geen wezenlijke wijziging plaatsvinden waardoor ze minder verkeer te verwerken zouden krijgen. Die wegen terug bevrijden van het sluipverkeer kan enkel door de knip in de Oude Kasteellaan terug in te stellen.

 

Philippe C.
0 0
lees meer
Veel drukker verkeer in de Grote Doelstraat ! Daar bovenop wordt de snelheidsbeperking van 30 km amper gerespecteerd. Onze straten worden voor fietsers en voetgangers uiterst gevaarlijk. Bovendien zorgt het meer-verkeer en de snelheid voor geluidsoverlast!

Terug installeren van de knip in de oude kasteellaan en trajectcontrole in de Grote Doelstraat. Verbetering wegdek in de grote Doelstraat. 

Lieve T.
0 0
lees meer
Goed zoals het nu is
Ann U.
0 0
lees meer
Alleen maar voordelen. In het weekend zeker niet meer verkeer dan voorheen. En tijdens de dag gedurende de week ook nog steeds een rustige straat. En makkelijk om naar R6 te rijden vanuit Matadilaan en Van Arteveldelaan. 

Traject controle vanaf kruising met Van Arteveldelaan en Matadilaan. Zou ervoor kunnen zorgen dat waze gebruikers deze buurt dan ook achterwege laten.

Bert B.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal

Bevraging Oude Kasteellaan

We verzamelen op deze projectpagina alle meningen over dit project. In april 2024 starten we met de evaluatie hiervan. We organiseren ook nieuwe verkeerstellingen, maar ook de mening van de buurtbewoners is daarbij belangrijk.

We nodigen iedereen dan ook uit om hun ervaringen – zowel negatief als positief – met ons en met elkaar te delen via dit platform.

Analyse van alle bijdragen

Week van 15 april '24

Bespreking door College van Burgemeester en Schepenen

Mei '24