Schrijf je in op onze nieuwsbrief
Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief "Rioleringswerken Weynesbaan" en blijf automatisch op de hoogte.
Jullie bijdragen
Zone 30 werkt niet als de auto's van en naar de Pelgrimsstraat rijden. Er is sluipverkeer via Matadilaan, dan moet men ook geen 30 rijden want er is enkel registratie in het begin van de Oude Kasteellaan. Wegdek in Grote doelstraat moet voor de fietsers verbeterd worden.
Beter en meer controle.
Meer doorgaand verkeer
Zorgen dat je als voetganger en fietser veilig bent, bv snelheid tot max 30 km/uur in de ganse omgeving en deze ook controleren anders gewoonweg geen zin.
Voor het verkeer in de pelgrimstraat heeft dit weinig effect, nog altijd veel sluipverkeer. Ik heb niet deindruk dat de verandering voor een grote toename zorgt van verkeer in de oude Kasteellaan.
De oorspronkelijke trajectcontrole die voorzien was in de pelgrimstraat toch plaatsen, verkeer blijft wel het zelfde maar snelheid van de voertuigen onder controle. Straten afsluiten is geen oplossing. Eventueel lussen maken, hier door is er maar één keer de drukte in de straat.
Positief, toename van verkeer valt mee en weegt voor mij niet op tegen het voordeel van zelf door heel de straat te kunnen rijden (richting R6, sporthal, chiro,...).
De situatie waarbij de Van Arteveldelaan voorrang van rechts heeft op de Matadilaan en de (linker kant van de) oude kasteellaan is gevaarlijk, de voorrang van rechts wordt hier soms te agressief (en/of tegen te hoge snelheid) genomen, terwijl je vanuit de Matadilaan heel slecht kan zien wie er uit de Van Arteveldelaan komt. Dit kan makkelijk opgelost worden door zowel Matadilaan en Van Arteveldelaan hun voorrang van rechts te ontnemen en bvb haaientanden te plaatsen, en ook door de straten 30/u te maken, daar ze sowieso te smal zijn om er 50 te rijden. Een verkeersdrempel vlak voor je op de oude kasteellaan komt kan ook helpen.
Bevraging Oude Kasteellaan
We verzamelen op deze projectpagina alle meningen over dit project. In april 2024 starten we met de evaluatie hiervan. We organiseren ook nieuwe verkeerstellingen, maar ook de mening van de buurtbewoners is daarbij belangrijk.
We nodigen iedereen dan ook uit om hun ervaringen – zowel negatief als positief – met ons en met elkaar te delen via dit platform.
Geef jouw mening
23 maart - 10 april '24
Analyse van alle bijdragen
Week van 15 april '24
Bespreking door College van Burgemeester en Schepenen
Mei '24